خودزنی ۳۵۰ میلیارد دلاری اعراب از حسادت به ایران
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 135
:: بازدید ماه : 630
:: بازدید سال : 2248
:: بازدید کلی : 61527
نویسنده : hadi mahmoodnejad
یک شنبه 30 آذر 1393

روحیه دادن به روش روباه پیر؛

خودزنی ۳۵۰ میلیارد دلاری اعراب از حسادت به ایران

نشریه العرب انگلیس با اشاره به استفاده عربستان از سلاح نفت برای متوقف کردن پیشرفت های ایران، تلاش کرد با ترساندن آنها از ایران و تعریف و تمجید از عقل و دریات حاکمان عرب، به مخاطبانش در کشورهای خلیج فارس روحیه دهد.


تحلیلگران غربی کاهش شدید قیمت نفت را، نتیجه تبعیت عربستان از امریکا به قصد لطمه زدن به ایران توصیف کرده و افزوده اند، کشورهای کوچکتر خلیج فارس از روی اجبار به تحمل زیان میلیاردی اقتصادشان تن داده اند.
  نشریه العرب چاپ لندن برای کاستن از نارضایتی افکار عمومی کشورهای عرب خلیج فارس بخاطر تبعیت مقاماتشان از امریکا و تسلیم شدن در برابر عربستان، تلاش کرد در مقاله ای به آنها قوت قلب داده و اطمینان دهد که تحمل ضرر میلیاردی ناشی از ارزان کردن نفت، موقتی است و با در پیش گرفتن ریاضت اقتصادی، اعراب از این مرحله عبور خواهند کرد.

وحشت اعراب از ایران


در این مقاله، تکرار شده است که سرمایه های کشورهای خلیج فارس، فقط در داخل آنها هزینه می‌شود و به همین علت، هزینه ها قابل کنترل است و آنها با پیش گرفتن سیاست ریاضت اقتصادی می توانند بحران را پشت سر بگذارند.

این درحالی است که از زمان کشف نفت در این کشورها، یکی از مشکلات اساسی حاکمان، ناتوانی در جذب کامل درآمدها و هزینه کردن آن در داخل کشورهایشان بوده و در دهه های اخیر نیز، پول اغلب قراردادهای فروش نفت، به علت وابستگی کامل این کشورها به واردات صنایع و خدمات، از پیش خرج شده است.


روزنامه العرب لندن با اشاره به این که عربستان، رویارویی با ایران را رهبری می‌کند، ادعا کرده که این کشور تا کنون در استفاده از سلاح «طلای سیاه» در این نبرد موفق بوده است. با این حال هشدارهای کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی درباره پیامدهای ادامه کاهش قیمت نفت، افزایش یافته است و برخی از آنها پیش بینی کرده اند کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در آستانه مرحله ای سخت قرار دارند.

بر اساس آمار و ارقام این نشریه انگلیسی، کشورهای عربی خلیج فارس که از روی اجبار و با نارضایتی، به تبعیت از عربستان تن داده اند، روزانه هفده و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنند و با توجه به قیمت های کنونی، نیمی از درآمدهای نفتی خود را از دست خواهند داد. یعنی سالانه سیصد و پنجاه میلیارد دلار از درآمدهای نفتی آنها از دست می‌رود و این مسئله بدون شک، تاثیر گذار خواهد بود.

این نشریه انگلیسی برای کاستن از خشم و نارضایتی مخاطبانش در این کشورها، بلافاصله اقدام کرده و با ترساندن آنها از ایران، افزوده است: کشورهای عربی خلیج فارس، امروز خود را در برابر تلاش های ایران برای خدشه وارد کردن به ثبات آنها می‌بینند. آنهم در حالی که آمریکا که همپیمان آنهاست، از خود در برابر ایران سستی نشان می‌دهد.

العرب می افزاید: به همین دلایل کشورهای خلیج فارس مجبور شدند به تبعیت از عربستان، تدابیری برای افزایش تولید نفت اتخاذ کنند تا با ارزان کردن نفت، وارد این رویارویی شوند.

نویسنده انگلیسی این نشریه، به سرعت به مخاطبان عربش روحیه داده و در حالی که چند سطر بالاتر، به افزایش روز افزون هشدارها و نارضایتی اعراب اشاره کرده، ادعا می کند که "تدابیر اعراب در حال نتیجه دادن است و ایرانی که هفتاد درصد به درآمدهای نفتی وابسته با بحران اقتصادی شدیدی مواجه شده، بطوری که از هم اکنون دست از حمایت حزب الله برداشته است".
 
نویسنده انگلیسی این مقاله، در برابر مخاطبان خلیج فارسی اش، پا را از این هم فراتر گذاشته و می نویسد: "بودجه عمومی ایران، بر پایه هر بشکه نفت صد و سی و چهار دلار!!! بسته شده و بر اساس خبرهای فاش شده، با قطع شدن حمایت های ایران، حزب الله با ادامه مبارزه در سوریه مخالفت کرده است."

این نشریه لندنی، در ادامه، مطالبی درباره کاهش ارزش روبل و فروپاشی اقتصاد روسیه و حتی گرفتار شدن امریکا در اثر این تدبیر نوشته و افزوده است: این تونل ترسناک که ایران و روسیه و حتی آمریکا خود را گرفتار آن دیده اند، نشان دهنده میزان تاثیر کشورهای عربی خلیج فارس و توانایی آنها برای رویارویی است.

این نویسنده در پایان، کف مرتبی برای اعراب خلیج فارس می زند و می نویسد: درباره اینکه آیا آتش افروخته شده، دامان اعراب را نیز خواهد گرفت یا خیر باید گفت کشورهای خلیج فارس و در راس آنها، کسانی که این گام را برداشته اند، به خوبی می‌دانند چگونه عمل کنند که در نهایت با موفقیت بحران را پشت سربگذارند.

استحمار روش جدید استعمارگر

 

* در روزهای اخیر بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران بین المللی، کاهش بهای نقت را تلاش امریکا و عربستان برای متوقف کردن پیشرفت های ایران عنوان کرده اند، اما برخی از روشنفکران سیاسی داخل ایران، تاکید دارند که این موضوع نوسانات طبیعی بازار نفت است و امریکا و عربستان هیچ خصومتی با ایران ندارند.




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.